Politici chcú byť v očiach verejnosti za pekných a tak vymýšľajú rôzne spôsoby ako sa jej zalíškať. Najčastejšiu formu takejto sebaprezentácie politika predstavujú internetové ankety, prostredníctvom ktorých môžu občania hlasovať o rôznych veciach. Politik by si mal však uvedomiť, že keď sa už pre internetovú anketu rozhodne mal by jej výsledky rešpektovať.
Bratislavský župan Pavol Frešo v roku 2012 vyzval verejnosť, aby v ankete rozhodla o názve pre nový cyklomost spájajúci Devínsku Novú Ves s rakúskou obcou Schlosshoff. S veľkým náskokom vyhral Most Chucka Norrisa, s ktorým však rakúska strana nesúhlasila. Nový cyklomost nakoniec po vzájomnej dohode oboch strán nesie názov Cyklomost slobody.
V snahe zachrániť raketovo upadajúce preferencie Slovenskej národnej strany pred tohoročnými parlamentnými voľbami prišiel jej predseda s facebookovou anketou, prostredníctvom ktorej mali ľudia rozhodnúť o tom či súhlasia so zrušením diaľničných známok alebo nie. Andrej Danko zároveň uviedol, že jeho poslanci budú podľa výsledkov ankety hlasovať. Anketa vtedy ešte kapitána Danka sa skončil fiaskom. Drvivá väčšina ľudí sa vyslovila proti zrušeniu diaľničných známok.
V júni tohto roka spustil nominant hnutia Sme rodina na ministerstve dopravy Andrej Doležal anketu o názve nového mosta cez Dunaj. Aby predišiel fiasku Pavla Freša povedal, že satirické názvy budú vyradené. Jeden satirický názov tam predsa len ostal a to Španielsky most, ktorý suverénne kráčal za víťazstvom až kým ho Andrej Doležal pod tlakom niektorých ľudí nevyradil z hlasovania.
Najväčší ohlas medzi Slovákmi vyvolala predvolebná internetová anketa súčasného premiéra Igora Matoviča, v ktorej dal ľudom hlasovať o jedenástich otázkach. Všetkých jedenásť otázok Matičovej ankety je súčasťou programového vyhlásenia vlády, no či sa nakoniec aj zrealizujú vôbec nie je jasné.
Ako to tak vypadá s internetovými anketami slovenských politikov sa roztrhlo vrece. Veď sa im nemožno ani čudovať. Ide totiž o jeden z najjednoduchších nástrojov získania voličov. Politici by si však mali uvedomiť., že internetová anketa je dvojsečná zbraň. Ak totiž nebudú rešpektovať jej výsledky bude to mať pre nich a ich stranu následky. Ostáva nám už len dúfam, že anketa Igora Matoviča nepôjde v šľapajách ankiet Pavla Freša, Andreja Danka a Andreja Doležala.
Foto: SITA
Politici chcú byť v očiach verejnosti za pekných a tak vymýšľajú rôzne spôsoby ako sa jej zalíškať. Najčastejšiu formu takejto sebaprezentácie politika predstavujú internetové ankety, prostredníctvom ktorých môžu občania hlasovať o rôznych veciach. Politik by si mal však uvedomiť, že keď sa už pre internetovú anketu rozhodne mal by jej výsledky rešpektovať.
Bratislavský župan Pavol Frešo v roku 2012 vyzval verejnosť, aby v ankete rozhodla o názve pre nový cyklomost spájajúci Devínsku Novú Ves s rakúskou obcou Schlosshoff. S veľkým náskokom vyhral Most Chucka Norrisa, s ktorým však rakúska strana nesúhlasila. Nový cyklomost nakoniec po vzájomnej dohode oboch strán nesie názov Cyklomost slobody.
V snahe zachrániť raketovo upadajúce preferencie Slovenskej národnej strany pred tohoročnými parlamentnými voľbami prišiel jej predseda s facebookovou anketou, prostredníctvom ktorej mali ľudia rozhodnúť o tom či súhlasia so zrušením diaľničných známok alebo nie. Andrej Danko zároveň uviedol, že jeho poslanci budú podľa výsledkov ankety hlasovať. Anketa vtedy ešte kapitána Danka sa skončil fiaskom. Drvivá väčšina ľudí sa vyslovila proti zrušeniu diaľničných známok.
V júni tohto roka spustil nominant hnutia Sme rodina na ministerstve dopravy Andrej Doležal anketu o názve nového mosta cez Dunaj. Aby predišiel fiasku Pavla Freša povedal, že satirické názvy budú vyradené. Jeden satirický názov tam predsa len ostal a to Španielsky most, ktorý suverénne kráčal za víťazstvom až kým ho Andrej Doležal pod tlakom niektorých ľudí nevyradil z hlasovania.
Najväčší ohlas medzi Slovákmi vyvolala predvolebná internetová anketa súčasného premiéra Igora Matoviča, v ktorej dal ľudom hlasovať o jedenástich otázkach. Všetkých jedenásť otázok Matičovej ankety je súčasťou programového vyhlásenia vlády, no či sa nakoniec aj zrealizujú vôbec nie je jasné.
Ako to tak vypadá s internetovými anketami slovenských politikov sa roztrhlo vrece. Veď sa im nemožno ani čudovať. Ide totiž o jeden z najjednoduchších nástrojov získania voličov. Politici by si však mali uvedomiť., že internetová anketa je dvojsečná zbraň. Ak totiž nebudú rešpektovať jej výsledky bude to mať pre nich a ich stranu následky. Ostáva nám už len dúfam, že anketa Igora Matoviča nepôjde v šľapajách ankiet Pavla Freša, Andreja Danka a Andreja Doležala.
Foto: SITA